پروتکل در طراحی سایت
نوشته شده توسط : hiwebex

یک وبسایت به وسیله ی مجموعه ای از مشخصات و پروتکل در طراحی سایت تعریف می شود. تولید کننده های نرم افزار یا استفاده از این مشخصات اقدام به ساخت نرم افزارهایی برای سرور می کنند. وجود تعداد زیادی از پروتکل در طراحی سایت باعث ایجاد یک وبسایت می شود.

پروتکل در طراحی سایت چیست ؟

HTTP از بارزترین پروتکل در طراحی سایت است. تاثير متقابل بين مرورگرها و رايانه هاى سرور در یک شبكه وب از طریق HTTP تعريف می شود. درواقع مرورگرها پيغام ها را با استفاده از اين پروتكل به رايانه سرور در شبكه هاى وب ارسال مى كنند.

نقش این پروتکل در طراحی سایت به معناى درخواست اطلاعات می باشد. قراردادهاى ارسال آدرس به شکل قديمى در اينترنت، براى تعيين رايانه هاى متصل شده به یک شبكه خاص بوده است. در این روش نام رايانه هاى داراى IP مستقل و متصل به اينترنت به اضافه ی  آدرس ها به صورت همزمان استفاده می شدند. به همین دلیل این روند کار را با مشکلاتی روبرو می ساخت. چرا که کاربران مجبور به دنبال کردن آدرس ها از طریق پرونده های سیستم عامل خود می شدند. حال وجود پروتکل در طراحی سایت بسیاری از مشکلات را حل کرده است. به طور مثال در این مورد پروتکل URL محل منابع را مشخص کرده و به آن دسترسی پیدا میکند.

با وجود پروتکل در طراحی سایت که مثال هایی از آن HTML و URL هستند، مرورگرها با ارسال تقاضای خود برای دسترسی یک داده خاص به محل دقیق سرور حاوی داده باعث می شوند که داده ها به همان شکلی که در سرور وجود دارند به نمایش در بیایند.

در این میان وجود SSL و S-HTTP  که از رایج ترین انواع پروتکل در طراحی سایت می باشند باعث ایجاد امنیت بین اتصالات می شود. بسیاری از پروتکل های دیگری وجود دارند که امروزه جزو شریان های اصلی در ارتباط میان سرور های مختلف در اینترنت و در نهایت استقرار و استحکام چارچوب وب می شود.

سفارش طراحی سایت

ارتباط از طریق تلگرام





:: برچسب‌ها: "طراحی سایت" ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: